• Skip to main content

Participeren Loont

Participeren Loont Logo
  • Welkom!
  • Voor werkgevers
    • Sectoren
      • Groen
      • Logistiek en Techniek
      • Horeca en Detailhandel
      • Schoonmaak en Zorg
    • Perspectief op Werk
      • Additionele middelen
      • mbo praktijkverklaring
      • Praktijktraining Sociale wet- en regelgeving
      • Training Praktijkopleider-plus
    • Ambassadeurs
    • Verhalen
    • Subsidies en regelingen voor werkgevers
    • Subsidiecalculator
  • Voor medewerkers
    • Maak kennis met
      • Detailhandel
      • Groen
      • Horeca
      • Logistiek
      • Schoonmaak
      • Techniek
      • Zorg
    • Verhalen
  • Agenda
  • Nieuws
  • Contact
Filter op blogs

Categorieën

Schrijver

Datum


< terug

Wie gaat de uitdaging met mij aan!

1 oktober 2019 - Willem Huijgens

22-08-2019

De vakantieperiode is achter de rug dus tijd om weer wat te gaan doen.  De eerste bespreking weer eens achter de rug waarbij ook het UWV  aanschoof.  Eerst maar eens geëvalueerd wat er mis ging met het lessen.  In mijn optiek niet eens zo heel veel op het puntje na dat we met zijn allen mijn situatie rooskleuriger ingeschat hebben dan dat die daadwerkelijk is.  Mijn beperking werkt wat beperkender uit dan verwacht en dat is een pijnlijke constatering. Niet dat het onmogelijk is om ooit de aanhanger rijbewijs te gaan halen maar dat het niet op de huidige manier gaat werken is (vooral bij mij)  pijnlijk duidelijk geworden. Hoe ik mensen mijn situatie uit ga leggen zonder dat ik aan de ene kant de indruk geef dat alles zomaar kan en er volop ontwikkelingsruimte is maar andere kant het gevoel geeft dat er helemaal niets mogelijk is, is voor mij een hoofdpijndossier.  Zolang de dames en heren bij de instanties het UWV maar niet vergeten dat ik op hen afgestapt ben met de vraag wat de mogelijkheden zijn als ze me erop gaan wijzen dat er nu onderhand maar eens iets moet gaan gebeuren. Dat er iets moet gaan gebeuren weet ik ook wel maar dat hoeven zij mij niet te vertellen, als het aan hen lag, lag mijn dossier misschien nu nog wel in een hele diepe dossierla.

Maar er lijkt zich iets te ontwikkelen wat me nog meer zorgen baart.  Hoe dichter we bij praktijkinvulling gaan komen, hoe meer me op het hart gedrukt lijkt te worden dat ik me verkijk op de transportwereld.   Daar waar we ooit vertrokken op het zoeken naar werk op maat krijg ik het beangstigende gevoel dat het uiteindelijk mijn persoon zal zijn die zich moet schikken naar  het geen de sector bied en er geen ruimte is  om gezamenlijk te kijken waar we elkaar kunnen vinden. De sector bepaald en als je niet mee kan is het jammer.  Als dit het is, dan kan ik er beter niet aan beginnen, dan weet ik met zekerheid dat ik de eerste maand van een eventuele proefplaatsing niet ga overleven.

De keiharde realiteit is ook een hele simpele, ik ben beperkt en daar zal geen verbetering meer inzitten en daar valt niets mee te winnen. De baas die mij werk gunt doet dat vooral  omdat die mij  nog een aantal jaren (17 als de situatie blijft) gunt  en niet omdat die denkt dat ik top ga presteren.

Voor het transport is dat een beperkte invulling. In mijn geval betekent dat veel rijden, weinig stops met laad/los werk en een beperkt aantal uren per week. Rijden is namelijk het probleem niet en laat ik nou net denken dat dat één van de basisprincipes van het transportwereldje is.

Voor een sector in zware personele problemen leek me dat daar wel wat mee te doen viel maar teveel krijg ik opmerkingen  dat het een alles of niets baan is, dat chauffeuren.

Misschien zijn de personele problemen dan ook weer niet zo groot.   Misschien hebben ik en degene die me begeleid onze energie aan de verkeerde sector besteed.

Of zijn er goederen transporteurs die dit lezen en die denken,  er is wel degelijk iets te doen voor een chauffeur met een C rijbewijs  en code95  die al 20 jaar probeert  iets te vinden  dat ‘m ligt en wat die leuk vind.

Ik heb mijn best gedaan en zie wel wat de toekomst brengt.  Het wachten is nu op de transporteur die me “mijn baantje” gunt en dat op mijn maat wil (laten) kneden zodat ik misschien  nog een paar leuke jaren werkend en met collega’s door kan brengen.  Wie binnen “participeren loont” pikt die handschoen op en wil bekijken wat “out of te box” nodig is om ook voor mij participeren (als chauffeur) ook voor mij lonend te maken.   Ik ben benieuwd. En voor de duidelijkheid, dit is niet als kritiek bedoeld maar als een uitdaging!!

Dat ik nu de opleiding tot Verzorgde IG volg is een droom die uitkomt

Mawahib Sulimantagod is pas 27 als ze 5 jaar geleden halsoverkop haar man, familie en haar thuislans Soedan moet achterlaten. Het is oorlog en te riskant om met drie kleine kinderen in haar woonplaats Darfur te leven. Alles stopt plots, ook haar studie verpleegkunde die ze op de universiteit volgt. Eenmaal in Nederland is het

Binnenkort uitreiking van de 100ste MBO-praktijkverklaring

Lees het bericht dat is geplaatst in BNDeStem van 20 oktober 2020.

Uitnodiging ‘Logistiek Vooruit’

Voor iedereen in West-Brabant die wil werken Heb je geen werk en zie jij een baan in de Transport & Logistiek wel zitten? Maar heb je daar geen opleiding of ervaring in? Kom dan naar één van de bijeenkomsten waar je in een simulatiecentrum kunt zien wat het werk inhoudt. Zo kom je er snel

Wie gaat de uitdaging met mij aan!

22-08-2019 De vakantieperiode is achter de rug dus tijd om weer wat te gaan doen. De eerste bespreking weer eens achter de rug waarbij ook het UWV aanschoof. Eerst maar eens geëvalueerd wat er mis ging met het lessen. In mijn optiek niet eens zo heel veel op het puntje na dat we met zijn

Het valt nog niet mee !

09-07-2019: Tijdje geleden alweer, maar sinds de vorige bijdrage maar er is dan ook veel gebeurd. Misschien wel teveel maar in ieder geval meer dan ik in 1 keer heb kunnen verwerken. Gevolg is dat ik na 40 uur lessen (in een voor mij tegenwoordig veel te snel tempo) en 2 examens rijbewijs E met lege

2 uur wachten bij het CBR

27-04-2019: Ondanks dat ineens vanuit het niets er in een paar dagen een totaal verhaal opgevraagd wordt door het UWV over de huidige fysieke staat (net zo slecht als de laatste keuring overigens) lopen ze daarna niet mee zo heel hard met verdere berichtgeving bij het UWV. Inmiddels zijn de bij het CBR wel wakker geworden

Extra trainen van vaardigheden

25-03-2019: Het Theoretische opleidingsdeel zit er op. Op naar de praktijk. Tijdens het 1e praktijkdeel bleek dat er wel heel wat automatismen verdwenen zijn en vaardigheden achter de handicap verborgen zijn. Dat is niet geheel onverwacht maar aangezien ik het hele traject niet zelf financier en afhankelijk ben van anderen komt er nu weer een

Dag van de 1000 voorbeelden

14-03-2019: Vandaag werd me tussen neus en lippen op subtiele wijze verzocht nog eens een blog te verzorgen. Dat was er door omstandigheden (lees Carnaval) niet van gekomen en daarna een beetje in de vergetelheid geraakt. Overigens is er niet stilgezeten. Vlak voor Carnaval kwam het UWV met de fantastische mededeling dat de gevraagde opleidingen allemaal

Offertes bij het UWV

18-02-2019; Interviews, filmpjes, een dagje rangeren of pendelen, we draaien onze hand er niet voor om, hoewel die laatste 2 we aantoonden dat niet alle werk in het transport aan mij besteed gaat zijn. Het is en blijft beperkt. Als het goed is zijn de offertes bij het UWV dus is het afwachten geblazen. Daarna is

Een nieuw jaar, een nieuwe stap

Vandaag is 2019 dan echt begonnen. Voor mij dan, want er lijken spijkers met koppen geslagen te zijn. De eerste stappen naar een gerichte beroepsopleiding zijn gezet en het UWV ondersteunt en faciliteert. Na 20 jaar aanmodderen lijkt het erop dat ik eindelijk daar ga komen waar ik graag zou willen zijn. Nooit gedacht dat

Een initiatief van VNO-NCW West Brabant, MKB Nederland en Werkgevers Servicepunt West-Brabant

Footer Logo
Footer Logo
Footer Logo
Social Media logo Social Media logo Social Media logo

Contact

info@participerenloont.nl

Peggy de Neef 0610 938 678

Christel Pennewaard 0610 219 215

Chantal Botz 0613 341 429

Onze site gebruikt cookies en externe scripts om je beleving te verbeteren.

Meer informatie
Privacy SettingsGoogle Analytics

Privacy Settings

Onze website gebruikt functionele cookies en externe scripts om je beleving te verbeteren. Links zie je een overzicht van de individuele scripts en cookies die wij gebruiken, je kunt per type je instellingen verfijnen. Je keuzes zullen verder geen invloed hebben op de algemene werking van onze website.

NOTITIE: Deze instellingen zijn alleen geldig voor de browser en het apparaat dat je nu gebruikt.

Google Analytics

Google Analytics wordt door Participeren Loont gebruikt om het gedrag van onze bezoekers inzichtelijk te maken. De bezoekersdata wordt anoniem verwerkt en kan niet worden herleid naar individuele gebruikers.

Accepteer